Jedna brza šveđanka.

Eva Håkansson drži rekord brzine sa svojim domaćim streamlinerom.

Brzo također može biti čisto - Eva Håkansson je u to sigurna. Inženjer strojarstva s doktoratom želi dokazati svijetu da su električna vozila, koja ne štete okolišu, brza i zabavna, te da je strojarstvo izvanredan izbor zanimanja za žene. U pokretu s najbržom ženskom motociklistkinjom na svijetu, koja je postavila novi svjetski rekord od 434 km/h sa svojim domaćim streamlinerom "KillaJoule".

Krivi su geni

Eva Håkansson voli dizajnirati potpuno nova vozila i sudjelovati u utrkama s njima. Vjerojatno zbog njezinih gena. Zato što je Eva odrasla u svojoj domovini, u Švedskoj, s ocem koji će se navečer baviti motociklima i vikendom sudjelovati u utrkama. Njegov mehaničar: njezina majka. Logična posljedica: Eva je bila na stazi kad je još bila beba.

+ Saznajte više

"Moj je otac bio inženjer i prvak u motociklizmu. Zapravo sam naslijedila njegovu ljubav prema znanosti i motociklizmu ", kaže 35-godišnjakinja koja danas živi u SAD-u." Praktički sam odrastala u njegovoj radionici za motocikle i on bi me uvijek poticao da zaprljam ruke. On je inzistirao da radim na svom automobilu i motociklu. Godine 2007. zajedno smo pretvorili motocikl u e-bicikl. To je bio početak moje ljubavi prema električnim vozilima. "

+ Saznajte više
Električno vozilo je poput čokolade bez kalorija.

Eva Håkansson

Potpuno napunjen

Motocikl koji je napravila s ocem nazvan je "ElectroCat". U siječnju 2008. postao je prvi registrirani e-bicikl u Švedskoj. Ubrzo nakon toga, bila je pozvana da predstavi svoj ElectroCat švedskom parlamentu i da govori o prednostima električnih vozila kao glavni govornik.

+ Saznajte više

"Ovo je vjerojatno prvi put da je motocikl ikad bio u parlamentarnoj zgradi. Tajna služba isprva je bila malo skeptična, sve dok nisu saznali da u motoru nema goriva. Srećom, motocikl je stao u lift. Dopremili smo ga u zgradu parlamenta prethodne noći kroz stražnja vrata. Osjećala sam se kao u filmu Jamesa Bonda."

+ Saznajte više
Eva je 2008. objavila svoju prvu knjigu: "Hybridbilen - framtiden är redan här". A za one čiji je švedski malo zahrđao: "Hibridno vozilo - budućnost je već počela". Kao i sama Eva, knjiga je bila ispred svog vremena. Kada je istraživala, naišla je na najbrže električno vozilo na svijetu - "KillaCycle", motocikl za trkaće utrke. Kontaktirala je vlasnika, Bill Dube, kako bi dobila dopuštenje za upotrebu fotografije vozila za svoju knjigu.
Susret koji mijenja život. U ljeto 2009. godine Eva Håkansson i Bill Dube oženili su se. "Vjerojatno je to bilo najluđe vjenčanje desetljeća, ali bilo je apsolutno savršeno. Uz izjavu" Kad anoda dođe do katode, iskre mogu letjeti ", razmijenili smo vjenčani prsten od neprovodljivog keramičkog materijala. Vozila sam se na ElectroCatu, Bill se vozio na e-biciklu.
+ Saznajte više

Brzo i zeleno

Stvari su nastavile napredovati najvećom brzinom nakon braka. Vozila je Dubeov KillaCycle motocikl i objavila nove rekorde u utrkama od četvrt milje. Međutim, par je došao do zajedničkog zaključka da bi bio potreban drugačiji pristup ako bi oni svoju fascinaciju za električna vozila prenijeli na druge. Cilj je bio jasan: Eva Håkansson željela je postati najbrža ženska motociklistica na svijetu.
"Nikada prije nismo sami sagradili motocikl, već smo bili potpuno naivni na početku ", prisjeća se Eva s osmijehom." Mislili smo da će šest mjeseci i 10.000 dolara biti dovoljno. Na kraju je trebalo deset puta duže i morali smo u projekt uložiti deset puta više novca. Ali stvarno je vrijedilo. Stramliner KillaJoule nadmašio je naše najluđe fantazije.
+ Saznajte više

Godine su obilježile rad, rad, rad. Par je radio s punim radnim vremenom i proučavao uz to. Na slobodnim večerima i vikendom gradit će, preoblikovati se, prilagođavati i pripremati KillaJoule. Tome su pridonijele i utrke za oglašavanje ekoloških prednosti motocikala na baterije.

+ Saznajte više

Obojica su inženjeri - pa su se konverzije i modernizacije tehnologije baterija odvijale brzo. Izgrađena je prikolica i pogon je preuređen iz motora D.C., naizgled iz kamenog doba, u motore A.C., u skladu s prostornim dobom. Najbrži motociklista na svijetu? Naizgled nedostižan cilj u to vrijeme.

+ Saznajte više

"Imam tu nepopustljivu volju da isprobam ono što prije nitko nije pokušao ", objašnjava Eva." Zabavno je za mene premašiti granice tehnologije i isprobati svoje sposobnosti točno na granici. Uvijek želim biti najbolja u svemu. Da bismo postigli cilj koji smo sami sebi postavili, moramo raditi svaki dan. Moramo ga toliko željeti da nikada ne odustanemo. Uživam u izradi više od vožnje i to je važno, jer provodite 360 ​​dana u godini u radionici i samo pet dana na trkalištu.

+ Saznajte više

Lov na rekorde

U 2014. godini Eva Håkansson objavila je novi službeni rekord brzine za ženske motocikliste u Bonnevilleu od 240,726 milja na sat (387,411 km/h). Dva tjedna kasnije vratila se u Bonneville i pažljivo analizirala podatke zabilježene na motociklu. To je rezultiralo informacijom da bi isti teoretski mogao dostići 265 milja na sat (426 km/h) - dovoljno da se stigne unutar 1 milje na sat od postojećeg neslužbenog zapisa o motociklu na gorivo na aerodromu u Velikoj Britaniji.
"Vratila sam se na trkalište i odlučila izvući maksimum", prisjeća se Eva. "Nakon toga, brzinomjer je pokazivao 259 milja na sat, ali znala sam da je to previše pesimistično. Budući da prednje gume postaju veće jer se njihova brzina povećava i iskrivljuje vrijednost prikazanu na brzinomjeru. Ali nisam bila sigurna koliko razlike to čini. Kada su ljudi koji su mjerili vrijeme rekli da smo išli 270,224 milja na sat (434,883 km/h), postala sam najbrži motociklista na svijetu. S obzirom da smo bili blizu 300 milja na sat (483 km/h) bilo bi glupo sada prestati. "
+ Saznajte više

Punom brzinom naprijed u čistu budućnost

U kolovozu, Eva će ponovno testirati svoje granice s KillaJouleom na Speed ​​Trialsu na jezeru Bonneville - u nadi da će dostići još jedan rekord. Svoju strategiju naziva - koristeći brzinu kako bi potencijal akumulatora bio jasan - "skriveni eko-aktivizam". A ako je ona također u stanju pokazati da žene mogu biti izvanredni inženjeri u tom procesu, to je još jedna misija ostvarena za Evu Håkansson. Ponosna je što kreće očevim stopama, kojemu duguje sva svoja znanja i vještine. "Ako imam problem s mehaničkim inženjeringom, nazovem ga i uvijek ima spremno rješenje. Toliko sam naučila od njega. On je razlog zbog kojeg sam mogla poslati zapise s vozilom koje su napravile moje ruke na prvo mjesto."

+ Saznajte više
Više priča koje bi vas mogle zanimati.
Odgovarajući motocikli.
spinner