Jedna brza šveđanka.
Brzo također može biti čisto - Eva Håkansson je u to sigurna. Inženjer strojarstva s doktoratom želi dokazati svijetu da su električna vozila, koja ne štete okolišu, brza i zabavna, te da je strojarstvo izvanredan izbor zanimanja za žene. U pokretu s najbržom ženskom motociklistkinjom na svijetu, koja je postavila novi svjetski rekord od 434 km/h sa svojim domaćim streamlinerom "KillaJoule".
Krivi su geni
Eva Håkansson voli dizajnirati potpuno nova vozila i sudjelovati u utrkama s njima. Vjerojatno zbog njezinih gena. Zato što je Eva odrasla u svojoj domovini, u Švedskoj, s ocem koji će se navečer baviti motociklima i vikendom sudjelovati u utrkama. Njegov mehaničar: njezina majka. Logična posljedica: Eva je bila na stazi kad je još bila beba.
"Moj je otac bio inženjer i prvak u motociklizmu. Zapravo sam naslijedila njegovu ljubav prema znanosti i motociklizmu ", kaže 35-godišnjakinja koja danas živi u SAD-u." Praktički sam odrastala u njegovoj radionici za motocikle i on bi me uvijek poticao da zaprljam ruke. On je inzistirao da radim na svom automobilu i motociklu. Godine 2007. zajedno smo pretvorili motocikl u e-bicikl. To je bio početak moje ljubavi prema električnim vozilima. "
Eva Håkansson
Potpuno napunjen
Motocikl koji je napravila s ocem nazvan je "ElectroCat". U siječnju 2008. postao je prvi registrirani e-bicikl u Švedskoj. Ubrzo nakon toga, bila je pozvana da predstavi svoj ElectroCat švedskom parlamentu i da govori o prednostima električnih vozila kao glavni govornik.
"Ovo je vjerojatno prvi put da je motocikl ikad bio u parlamentarnoj zgradi. Tajna služba isprva je bila malo skeptična, sve dok nisu saznali da u motoru nema goriva. Srećom, motocikl je stao u lift. Dopremili smo ga u zgradu parlamenta prethodne noći kroz stražnja vrata. Osjećala sam se kao u filmu Jamesa Bonda."
Brzo i zeleno
Godine su obilježile rad, rad, rad. Par je radio s punim radnim vremenom i proučavao uz to. Na slobodnim večerima i vikendom gradit će, preoblikovati se, prilagođavati i pripremati KillaJoule. Tome su pridonijele i utrke za oglašavanje ekoloških prednosti motocikala na baterije.
Obojica su inženjeri - pa su se konverzije i modernizacije tehnologije baterija odvijale brzo. Izgrađena je prikolica i pogon je preuređen iz motora D.C., naizgled iz kamenog doba, u motore A.C., u skladu s prostornim dobom. Najbrži motociklista na svijetu? Naizgled nedostižan cilj u to vrijeme.
"Imam tu nepopustljivu volju da isprobam ono što prije nitko nije pokušao ", objašnjava Eva." Zabavno je za mene premašiti granice tehnologije i isprobati svoje sposobnosti točno na granici. Uvijek želim biti najbolja u svemu. Da bismo postigli cilj koji smo sami sebi postavili, moramo raditi svaki dan. Moramo ga toliko željeti da nikada ne odustanemo. Uživam u izradi više od vožnje i to je važno, jer provodite 360 dana u godini u radionici i samo pet dana na trkalištu.
Lov na rekorde
Punom brzinom naprijed u čistu budućnost
U kolovozu, Eva će ponovno testirati svoje granice s KillaJouleom na Speed Trialsu na jezeru Bonneville - u nadi da će dostići još jedan rekord. Svoju strategiju naziva - koristeći brzinu kako bi potencijal akumulatora bio jasan - "skriveni eko-aktivizam". A ako je ona također u stanju pokazati da žene mogu biti izvanredni inženjeri u tom procesu, to je još jedna misija ostvarena za Evu Håkansson. Ponosna je što kreće očevim stopama, kojemu duguje sva svoja znanja i vještine. "Ako imam problem s mehaničkim inženjeringom, nazovem ga i uvijek ima spremno rješenje. Toliko sam naučila od njega. On je razlog zbog kojeg sam mogla poslati zapise s vozilom koje su napravile moje ruke na prvo mjesto."