Gospodar Endura.
Za Dirk Thelen-a, stvari se kreću samo u jednom smjeru: naprijed, prema naprijed i prema gore. Tamo gdje ostali sudionici četverodnevnog Enduro d’Agadira svojim tvrdim Endurom prevladaju stjenoviti šljunak, pješčane staze i mokro blato, četverostruki njemački Enduro prvak bez napora postavlja tempo - na novom F 850 GS. Enduro na dugim putovanjima podvrgnut brutalnom testu i terenu, preko Maroka.
Pričekajte čaroliju.
Kada se jutarnje sunce uzdiže u jugoistočnom Tafraoutu, vrhovi planine Anti-Atlas svjetlucaju s magično sjajnim crvenim. Tako se Dirk Thelen sjeća impresivne stjenovite predjele sjeverne afričke države. Često je iskusio ove fascinantne trenutke u prošlosti - ovo je njegov deveti put da dobro obučeni, iskusni motociklista sudjeluje u Enduro d'Agadiru. I uvijek stiže na odredište uspješno na vrhu BMW motocikla - bilo HP2 Enduro, F 650 GS, F 800 GS, R 1200 GS ili sada na novom F 850 GS. Ali ovog puta se ne može osjetiti mnogo izvorne magije na početku četverodnevnog Endura, i ne može se vidjeti crveni sjaj. Ne još.
Voda do sjedala.
Vremenski uvjeti pravi su izazov za oko 50 vozača. Devet stupnjeva Celzija i stalna kiša čine prva dva dana vrlo teškim i gotovo potpuno nepredvidljivim. Ono što se na prvi pogled činilo malom strujom naduvalo se do žurnog bujica kojeg su sudionici morali proći."Voda je gotovo stigla do sjedala", priča Dirk. Usprkos tome, stručno je prešao rijeku preko na F 850 GS. Međutim, on spašava drugog sudionika s motocikla i nosi ga 50 metara nizvodno na rukama. On se spašava fizički neozlijeđen, iako poprilično potresen. Motocikl se pronalazi dva dana kasnije, kada se poplave povuku.
Pomaknite granice, stisnite zube.
Nepokolebljiv par: vožnja po kiši ili suncu zahtijeva mnogo iskustva i izdržljivosti.
Pomaknite granice, stisnite zube.
Kiša, vjetar, mokri uvjeti, bivak – prvi dan završava uzbudljivo za Dirk-a. "No, navečer sam zadrhtao." Tijekom noći temperatura se spušta na oko pet stupnjeva, a vjetar ga hladi sve do kosti. Unatoč šeširu, jakni, puloveru, čarapama, dugim hlačama i vreći za spavanje, cijelo mu tijelo drhti. "Stisnuo sam zube, pogurao vlastite granice i molio se da bi postalo toplije. Ovo je za mene bilo vrlo intenzivno iskustvo." Nakon noći na otvorenom, Dirk i ostali sudionici endura vraćaju se u stijene. U međuvremenu je zemlja postala mekša. Dirk je dovoljno smiren da se vrati kroz duboko blato. "Navikao sam se na to, primjereno premjestio motocikl ili ga inteligentno zajahao."
Uzbuđenje je u nepoznatom.
Uzbuđenje je u nepoznatom.
Za Enduro prvaka, uzbuđenje Enduro d'Agadira može se sažeti u samo jednoj riječi: nepoznato. "Ne znam put. Ponekad nas vodi preko stjenovitih površina, a zatim natrag na pijesak." Nijedan vozač ne zna što ga čeka oko sljedećeg zavoja. Nema znakova, nema informacija. Umjesto toga, klanci, stjenoviti teren, strmi usponi i spustovi te izazovna razmjena stijena.
Iznenađenja su stalna pratnja.
"Okrenete se u zavoju i sljedeći trenutak vozite ravno prema golemoj rupi. Morate očekivati da će iznenada jedan magarac ili neka druga životinja biti pred vama u svakom trenutku." Umjetnost je sačuvati živce, donositi ispravne odluke i ne oštetiti motocikl. "U tom smislu, moj prioritet je dolazak na odredište", kaže Dirk, opisujući njegovu strategiju. 49-godišnji jahač iz Eifela također je uzbuđen mogućnošću testiranja svojih sposobnosti s BMW-ovim touring endurom na terenu koji je jednako izazovan kao i protivnici na startnoj liniji. I biti apsolutno konkurentan dok to radite.
Na polju divljih tvrdih Endura.
Na polju divljih tvrdih Endura.
Enduro d’Agadir po prirodi nije mali pothvat, a natjecanje je i pravi test. Zato što su tvrdi Enduro prilagođeni sportskoj primjeni, teži oko 120 kilograma, a izlazna snaga je između 40 i 55 KS. Dirk objašnjava: "U usporedbi s ovim, BMW F 850 GS teži gotovo 230 kilograma i impresivna snaga motora od 95 KS. Čim poželim potrebnu snagu, tu je - motocikl na koji se apsolutno može osloniti." Adventure motocikl idealno podnosi nepovoljne uvjete.
Motocikl koji može pružiti puno.
Četverostruki Enduro prvak je fun hvale za F 850 GS.
Motocikl koji može pružiti puno.
Dirk hvali nevjerojatnu stabilnost pri vožnji, impresivne vozne osobine i istodobno iznimno precizno ponašanje upravljača F 850 GS. "Motor snažno kreće naprijed i razvija više nego dovoljno okretnog momenta." Dirk također cijeni niske sile poluge i novo kvačilo nakon cijelog dana na cesti. " F 850 GS je uistinu savršen motocikl za off-road uporabu. Veliki 21-inčni prednji kotač to osigurava. Ovaj bicikl može učiniti mnogo i ja sam stvarno impresioniran performansama."
Dirk Thelen, četverostruki njemački Enduro prvak
Posebni test = razdoblje patnje.
Posebni test = razdoblje patnje.
Iz marokanskog lučkog grada Agadira, ruta Enduro vodi vozače do Tafraouta koji se nalazi na jugoistoku prije nego što krene prema zapadu prema Tiznitu u podnožju planine Anti-Atlas. Četverodnevne faze su različitih duljina, s udaljenostima od 174 do 239 kilometara. Drugi dan počinje za Dirka u Tafraoutu. Ubrzo nakon starta, postoji poseban test prije ulaska u planinski lanac s mnogo stjenovitih uspona. "Pomičem svoje granice u posebnom testu, agresivno i istovremeno pažljivo, tako da mogu izvući najviše iz svog stroja. Zatim materijal podvrgavam stresu i motocikl mora patiti. U konačnici, to je pitanje vremena." U posebnim testovima na pjeskovitim površinama, Dirk koristi prednosti vuče GS-a. Kada je off-road, on se prebacuje u Enduro Pro mod. "Motociklom je vrlo lako upravljati pomoću stražnjeg kotača. Bez obzira na površinu, dobio sam osjećaj da se F 850 GS može voditi čisto i na kontroliran način gdje god vozač poželi.
Dirk nastavlja misao.
Sljedećih dana Dirk je na izuzetno stjenovitim stazama. Na uskim stazama uvijek mora ispravno prosuđivati dimenzije motocikla. Većinu posljednjeg dana provodi na pješčanim stazama. Bez obzira na teren na koji nailazi: "Važno je da nikada ne odustanete i ne pravite nikakve pogreške. A kad griješim, moram se nositi s posljedicama i nastaviti razmišljati pozitivno." Tijekom faza ne razmišlja o sljedećem danu, već se posve usredotočuje na trenutak. Dirk je u svom elementu, uživajući u svakoj dionici, potpuno posvećen svakom vlaknu svoga tijela. "Uvijek moraš biti budan", simpatični sportaš kaže. Srce mu gori zbog motociklizma i moto sporta. "Volim iskustva kao što je Enduro d'Agadir. Noću sam ležao budan u krevetu - nastavio sam voziti u glavi."
Sve ima posljedicu.
Kod kuće se Dirk intenzivno pripremao za Enduro, usavršio svoju tehniku vožnje i prije svega radio na svom fizičkom stanju. "Ako niste fizički sposobni - ovisno o dionici i terenu - nemate šanse za vožnju tijekom dana i dolazak na odredište." Sve što radite ima posljedicu - uvjeren je Dirk. U Enduro d'Agadiru, vozi se dosljedno i neizmjerno koncentrirano dok ne stigne do svog odredišta. Navečer će sigurno preuzeti marokansku kulturu. I na kraju četvrtog dana, ponovno doživljava sjaj crvenih granitnih stijena. "Ovo je doista zapanjujuće.“