Natrag u Bavarsku nakon Indije.

Intervju sa Edgar Heinrich-om, Voditelj dizajna BMW Motorrad.

Nakon kratkog boravka u Indiji, Edgar Heinrich vratio se u München kako bi vodio dizajnerski tim BMW Motorrad. Bio je to sretan povratak za ljubitelja motocikala, koji je karijeru započeo 1986. godine u BMW-u. Predvodio je dizajn mnogih BMW motocikala: rally bike Paris-Dakar, K 1200 S i R, HP2 Enduro, R 1150 GS , R 1200 GS i nedavno S 1000 RR.

Prije njegova zaposlenja kod indijskog proizvođača automobila Bajaj, također je sudjelovao u dizajnu bicikala K 1600 GT i GTL, kao i C 600 Sport i C 650 GT maxi skuter. Svi su oni bili uspješni proizvodi koji su proširili horizonte ovog etabliranog tržišnog segmenta i privukli brojne nove kupce. U ekskluzivnom intervjuu za BMW Motorrad, Edgar Heinrich govori o svojoj strasti za dizajniranjem, sakupljanjem i obnavljanjem motocikala svih vrsta.

R 1200 GS je upravo dizajniran kada ste otišli u Indiju. Bio je dovršen upravo na vrijeme za vaš povratak. I sada ste sudjelovali u otkrivanju novog motocikla. Jeste li zadovoljni rezultatom?
Da, bio sam jako sretan, ali ne i iznenađen. Bio sam jako zadovoljan odgovorom medija kada smo ga pokrenuli na Intermotu. Dobio je toliko pozitivnog tiska. Ni jedan negativan pregled. Čini se da svatko voli motocikl. Nisam mogao tražiti bolju dobrodošlicu natrag u BMW.
+ Saznajte više

Nije li čudno raditi toliko daleko ispred "stvarnog svijeta"? I predvidjeti i definirati trendove budućnosti?
To vremenski odmak je samo dio dizajna. Kao da radiš u drugom svijetu, budućem. Ali vi također morate ostati stvarni i raditi za ovdje i sada. Često se čini tako dugo vremena prije no što novi moticikl izađe. Ali kada se vaše "dijete" konačno otkrije i vidite ljude kako ga voze na ulici, to je najbolji osjećaj na svijetu. Dizajneri doista vode neku vrstu paralelnog života. I nikada nismo zadovoljni. Kada motocikl izađe, već razmišljamo o tome kako možemo poboljšati sljedeći model.
+ Saznajte više

Kako je izgledalo s GS-om? Koliko je teško poboljšati dizajn bez potpunog iskorjenjivanja tradicije?

Novi dizajni su često čin ravnoteže. Ne želite otuđiti postojeće vlasnike GS-a. Ali kao dizajner uvijek želite stvoriti nešto novo. Promjena tako uspješnog dizajna može biti malo zastrašujuća. Koliko daleko idete? Koliko daleko morate ići? Dobra stvar je da su mnogi u timu - uključujući i mene - GS vozači i već žive životni stil GS-a. Dakle, znamo što želimo od GS-a. To je savršeno funkcioniralo s novim R 1200 GS. Bilo je vrlo važno stvoriti autentičan GS. Ono što vjerno vuče svojim korijenima, s klasičnim izgledom i dizajnom, ali s novom i dinamičnom interpretacijom.

+ Saznajte više

A što je s novim segmentima poput urbane mobilnosti?
Sada je veoma osvježavajuće biti dio ovog novog segmenta. Ono što je zaista uzbudljivo je da možemo donijeti vlastitu interpretaciju u ovaj segment. Sjajno je napraviti dizajnersku izjavu. Kao i kod modela C 600 Sport i C 650 GT. Bilo mi je nevjerojatno iskustvo predstaviti električni skuter C evolution novinarima i VIP osobama prošlog ljeta. Bio sam u Londonu kada je prototip otkriven i testiran. Kao što se i očekivalo, obje su se izvodile nevjerojatno dobro, i tehnički i dizajnerski.
+ Saznajte više

Na kojim ste BMW-ovim motociklima specijalno uživali radeći tijekom godina?
Svaki BMW motocikl je poseban i zabavan za stvaranje. Stvarno volim raditi na Dakar motociklima, vjerojatno zato što su off-road vožnja i utrke moja strast. I oni su također bit onoga što mi GS, dual-sport, znači. Jedan od najzanimljivijih bicikala koje sam stvorio bio je K 1200 R. Definitivno nije logičan ili očigledan izbor. A svakako ne tipičan BMW za to vrijeme. Ali mi smo to učinili, iako je to bilo malo previše - i to mi se svidjelo.
+ Saznajte više

Motocikli su također veliki dio vašeg slobodnog vremena. Je li uzbudljivo da se bavite sa starim biciklima?
Definitivno. Volim ponovno oživjeti motocikle, rastavljati ih i obnavljati kao nešto drugo - čak i stare BMW-e. To ovdje nije baš popularno jer većina ljudi misli da bi stari motocikli trebali ostati originalni, ali sam obnovio i modificirao sve moje stare BMW-ove. Jedina koju sam vratio u izvorno stanje bila je moja Honda CB 500, kultni motocikl iz moje mladosti. Imam i BMW 51/3 iz 1954. koji sam prenamjenio. To je bila inspiracija za Lo Rider koncept. Pronalaženje motocikla, redizajniranje, pa čak i reinterpretacija - baš kao što to čine i tuneri– je tako cool stvar. Doista sam kompletno u tome. Čak je i moj 58-godišnji BMW, koji koristim kao svakodnevni motocikl, uvijek bio pouzdan.
+ Saznajte više

Što trenuto imate u svojoj garaži?

Trenutno u mojoj garaži ima 16 motocikala. Uključujući i neke obnovljene klasike. Može li muškarac ikada imati dovoljno motocikala? Imam HP2, R 51/3, R 24, R 100 GS Paris-Dakar model, nekoliko Ducatija, stari Matchless i Enfield iz mog vremena u Indiji, koji je bio skrembler. Tu je i Vespa '61., veoma cool i originalna. Čak imam i Gas Gas s kojim sam nekada vozio izazove. Također imam CB 650, CB550 i Honda Dominator.

+ Saznajte više

Je li vam inženjersko znanje pomoglo u dizajnerskoj karijeri?
Kao mali često sam razmišljao i mijenjao svoj bicikl. Nisam si mogao dopustiti da odem u garažu. To je bio najbolji način da se sve nauči. Uvijek sam uživao zabavljajući se s biciklima tako da mi je to svakako pomoglo. Sada mogu razgovarati s inženjerima i shvaćaju da ih razumijem i poštujem. Na taj način možemo zajedno donositi informirane odluke. Motocikli su vrlo složeni. Gotovo sve njihove tehničke komponente vidljive su izvana. Stoga moramo razumjeti i dizajnirati proizvod sa stajališta tehnologije.
+ Saznajte više
Također moramo razumjeti i dizajnirati proizvod sa stajališta tehnologije. ”

Edgar Heinrich, Voditelj dizajna BMW Motorrad.

Koji su najveći izazovi za brand u budućnosti?
Sada ima mnogo motocikala na tržištu, što je jasan znak vremena. Ali globalno se morate izdvojiti iz gomile. Trebamo snažne, dojmljive motocikle koji savršeno rade i uvijek pružaju nešto malo više.
Drugi uzbudljivi izazovi uključuju nove regulatorne standarde i potražnju za zelenijim, ekološki prihvatljivijim mobilnim rješenjima. Vozila s dva kotača ovdje mogu igrati važnu ulogu. U BMW Motorradu želimo učiniti svoj dio isporučujući inovativna rješenja.
Edgar, hvala na intervjuu.
+ Saznajte više

Više priča koje bi vas mogle zanimati.

Odgovarajući motocikli.

spinner