Veliki bijeg.
Naočale na mjestu kacige, pametna odjeća, puna ravnoteža bez podupirača: samo tri od mnogih izuma koji bi mogli postati standardi za vožnju motocikla i dodati novu dimenziju osjećaju slobode u sve više digitaliziranom svijetu. I najbolja stvar u vezi s tim: ovo vozilo s vizijom je već ovdje. Predstavljamo BMW Motorrad VIZIJA NEXT 100.
Futuristički dvokotač prolazi kroz dvoranu, jet-black trokutasti okvir osvjetljava plavo-bijeli BMW logotip. Vozačica nosi samo vizir koji izgleda kao naočale iz sljedećeg stoljeća umjesto kacige. Ona zastane i ustane sa sjedala, a da ne skine nogu s klinova. Vizijski motocikl predstavljen na izložbi "ikonski impulsi". "The BMW Group Future Experience" koja slavi svoju svjetsku premijeru u Los Angelesu, prenosi gledatelja na godinu 2130.
Vrijeme kada je mobilnost još raznovrsnija i međusobno povezana; vrijeme kada digitalizacija poprima oblik koji danas smatramo nestvarnim; vrijeme kada motocikl postaje analogno i istodobno izuzetno emocionalno iskustvo. "Motocikl osigurava moj bijeg od svakodnevnog života. Od trenutka kad se popnem na motocikl, doživljavam samo apsolutnu slobodu - veliki bijeg", kaže Edgar Heinrich, voditelj dizajna u BMW Motorradu.
Apsolutna sloboda.
Apsolutna sloboda.
Zajedno sa svojim dizajnerskim timom, Edgar Heinrich izradio je ovaj budući scenarij i na temelju toga osmislio vozilo BMW Motorrad VISION NEXT. "Kada razvijamo motocikl, obično razmišljamo oko pet do deset godina u budućnosti. Tako da pogled dalje u budućnost za nas je bio posebno uzbudljiv i privlačan", priča slikajući slika Edgar Heinrich. Dizajneri pretpostavljaju da će se za 30 godina većina vozila voziti autonomno. Život je pretrpan u gradovima i organiziran putem digitalnih usluga. Sve više i više digitalizirani, sve više i više međusobno povezani, sve više i više automatizirani. Tijekom ove prezentacije postaje važna analogna „oaza“ koja ljudima daje osjećaj slobode.
Sloboda znači doživjeti okolinu sa svim svojim osjetilima, i osjetiti centrifugalne sile, ubrzanje i vjetar. U idealnom slučaju bez kacige ili zaštitne odjeće. BMW motocikl VISION NEXT 100 također to ne treba. Budući da je "digitalni pratilac" - funkcionalna jedinica koja se sastoji od motocikla i vlastite verzije opreme vozača - osigurava visok stupanj sigurnosti. Digitalni pratitelj djeluje neprimjetno u pozadini i uvijek intervenira kada je to potrebno ili poželjno. "Za nas je bilo važno da analogno iskustvo vožnje ostane neometano. Zaslon i operativni koncept djeluju tako diskretno da stvaraju prirodan i poznati pokret", objašnjava Holger Hampf, voditelj dizajna, iskustva kupaca, u BMW Grupi.
Edgar Heinrich
Voditelj dizajna BMW motocikala
Još uvijek je roadster.
Još uvijek je roadster.
Sve novo - a ipak BMW Motorrad VISION NEXT 100 još uvijek hvata elemente iz BMW Motorrad vremenske linije: crni trokutasti okvir, bijele linije, klasični suprotni tip motora. U bočnom pogledu, vozilo za viziju izgleda golo. Prema tome, ergonomija i položaj sjedala postavljeni su kao na roadsteru. Dizajn prednje strane je minimalistički i profinjen s visokokvalitetnim detaljima. Iznad prednjeg kotača ugrađen je veliki metalni reflektor. Služi kao vodilica za vjetar i zajedno s integriranim vjetrobranom osigurava aerodinamički optimiziran protok zraka.
Elementi karoserije kao što su sjedalo, gornji poklopac okvira i poklopac prednjih kotača izrađeni su od karbonskih vlakana. Dva osjetljiva crvena svjetla ispod tijela služe kao stražnje svjetlo i pokazivač smjera. Gume imaju funkciju prigušivanja i aktivno se prilagođavaju terenu. Crvena klackalica na desnoj ručki se ističe. Dizajniran kao svjesno mehanički element, blokira prianjanje gasa ili ga oslobađa.
Okvir slijedi kotač.
Crni trokutasti okvir vizualno podsjeća na R 32 iz 1923. - prvi BMW motocikl. Međutim, okvir ima funkcionalno malo veze s izvornikom. Flexframe je fleksibilan i omogućuje manevre upravljanja bez spojeva s kojima smo danas upoznati. Ako se upravljač pomiče, cijeli okvir mijenja oblik i olakšava promjenu smjera. Ovisno o prometnoj situaciji, sile potrebne za to variraju: manevri upravljanja su posebno lagani u mirovanju, dok se okvir podupire pri velikim brzinama. Površine su pričvršćene tako da pružaju zaštitu od vjetra i vremena potpuno zatvorenog motocikla. Površina okvira je izrađena od mat crnog tekstila.
Dvocilindrični motor s pogonom bez emisije.
Dvocilindrični motor s pogonom bez emisije.
Poseban motor montiran je u sredini okvira. To je istodobno stilski element i sjećanje na stvari koje su davno prošle. U obliku i izvedbi podsjeća na tradicionalni BMW Bokser motor, ali u njemu se nalazi pogonska jedinica bez emisija. Ovisno o situaciji vožnje, vanjski oblik suprotnog motora se mijenja. U zastoju, čvrsto leži.
Čim počnete voziti, blok motora strši sa strane. Pritom optimizira aerodinamičnost i zaštitu za vrijeme motocikla tijekom vožnje. Polirani aluminij u ovom području odiše visokokvalitetnom vibrom.
Samobalansiranje: nema šanse da se nagne.
Motocikl ne treba nogu za stajanje. Ne kada sustavi pomoći osiguravaju savršenu ravnotežu. Samobalansiranje omogućuje BMW Motorrad VISION NEXT 100 da ostane stabilan i tijekom vožnje i u stanju mirovanja. To povećava sigurnost vozača. Također olakšava početnicima, jer se sigurno vode kroz svaku situaciju vožnje i ne mogu pasti. No iskusni motociklisti također mogu profitirati od samobalansiranja. Zato što motor postaje još agilniji i čini iskustvo vožnje još dinamičnijim. Sustavi pomoći također proširuju sposobnosti vozača. Bez obzira na sposobnosti i praksu, vozači su u stanju stalno proširiti svoje granice i pozitivno intenzivirati iskustva vožnje. Učinite svaku vožnju doživljajem čiste slobode od početka do kraja.
Edgar Heinrich
Voditelj dizajna BMW motocikala
Podatkovne naočale umjesto kacige.
Podatkovne naočale umjesto kacige.
Uz BMW Motorrad VISION NEXT 100, vozač i motocikl sudjeluju u izravnoj razmjeni. Odgovarajuće informacije prikupljaju se iz okoliša, a vizir - u osnovi podatkovne naočale koje pokrivaju vozačevo vidno polje i blokiraju vjetar - projektiraju se izravno u vidno polje vozača. Ako vozač gleda ravno naprijed, ne prikazuju se podaci, kako se ne bi ugrozilo iskustvo vožnje. Samo kada je potrebno djelovanje - na primjer u slučaju opasnosti - ili ako vozač traži informacije, vizir postaje aktivan. U ovom slučaju, simbol digitalne pratiteljice pojavljuje se u donjoj trećini naočala: obrnuti trokut koji tvori dvije vodoravne linije. Zaslon je sličan onom u kokpitu zrakoplova. Prikazuje trenutni kut vožnje i idealnu liniju. Ako postoji bilo kakvo odstupanje, vozač to može ispraviti. Ako vozač ne reagira ili to ne učini na vrijeme, motor se sam ispravlja. Traženje će imati funkciju retrovizora. Ako vozač spusti pogled malo ispod normalne točke gledišta, otvara se izbornik u kojem može aktivirati svaku funkciju pomoću kontrole pokreta prstima. Ako još više spusti pogled, otvara se prikaz karte, prikazujući vozaču odabranu rutu.
Primjer mode umjesto teške zaštitne odjeće.
Primjer mode umjesto teške zaštitne odjeće.
Lagane tkanine umjesto kože i dodataka. Odjeća vozača BMW Motorrad VISION NEXT 100 modni je dodatak i nudi zaštitu od vjetra i vremenskih prilika, čime se značajno doprinosi ukupnom doživljaju vožnje. A/C funkcija hladi ili zagrijava vozača po želji. Teška odjeća koja je previše vruća ili hladna su stvar prošlosti. Fleksibilna trakasta struktura odjeće i obuće inspirirana je mišićnim nitima. Aktivno podržava vozača ovisno o situaciji vožnje i time ga oslobađa tereta. Područje vrata vozača odjeće može biti ispunjeno zrakom pri većim brzinama. Zatim oslobađa vratnu kralježnicu napetosti i povećava razinu udobnosti. S vibrirajućim elementima na rukama i nogama, odjeća daje navigacijske signale ili pokazuje kada je postignut ograničavajući kut nagiba. Zbog inteligentnih sustava pomoći nije potrebna sigurnosna funkcija vozača.