Očaravajuća sjećanja iz Mongolije.
Došli su, jahali su i osvojili udaljene zemlje Srednje Azije tijekom nezaboravnog šestog izdanja Međunarodnog GS Trophy. Mongolija je dočekala 18 momčadi iz 21 zemlje koje su se borile jedna protiv druge u potrazi za prvim mjestima na ljestvici Int. GS Trophy. Bez obzira na konačni poredak, svaki će sudionik napustiti zemlju Džingis-kan s nezaboravnim uspomenama na ovaj jedinstveni događaj koji se dogodi samo jednom u životu.
Svi su pobjednici.
Ne postoji ništa kao što je Int. GS Trophy. Ništa što ujedinjuje motociklistički svijet u duhu prijateljskog natjecanja, s mogućnošću stvaranja cjeloživotnih prijateljstava s drugim vozačima iz cijelog svijeta - i to ne samo zbog motocikla koji vozite, već i R 1200 GS Rallye. Uz svako izdanje Int. GS Trophy, svjetska zajednica vozača GS-a raste sve više, a oni koji su dovoljno sretni i dovoljno vješti da se natječu s motorkotačem u ovom slučaju, postaju dio neodoljive scene koja ne poznaje granice, granice zemlje ili jezične barijere.
Sve počinje kod kuće.
Sve počinje kod kuće.
Nema gubitnika na Int. GS Trophy — svi su pobjednici, jer su svi sudionici pobijedili "najbolje od ostalih" u svojim zemljama kako bi stekli jedno od tri prestižna ekipna mjesta za međunarodno finale. A kakav avanturistički vozač ne bi skočio na priliku za sveobuhvatno plaćeno putovanje u udaljenu mongolsku divljinu kako bi izazvao najbolje amaterske vozače BMW Motorrad GS sa svih kontinenata u timskoj borbi za prevlast trofeja?
Dvije godine u nastajanju, s bezbrojnim izviđačkim putovanjima za otkrivanje najboljih lokacija, 18 međunarodnih timova stiglo je u glavni grad Ulan Bator početkom lipnja na osam dana intenzivnog, teškog, napornog, ali uvijek prijateljskog off-road natjecanja. Osim poznatih favorita u startnoj postavi, dobrodošli su i Int. GS Trophy 'prvi putnici' kao što su Australija i Indija, kao i dvije međunarodne ženske ekipe koje čine dame s kontinenata Afrike, Europe, Australije i Amerike.
Julia Maguire, #261 Team AusAmerica
Poznate i nepoznate količine.
Nijedna zemlja nikada nije osvojila Int. GS Trophy više puta, tako da su, naravno, predviđanja bila gusta i brza tijekom kreiranja ovogodišnjeg događaja. Mogu li aktualni prvaci Južne Afrike učiniti nešto što nikada prije nije učinjeno i osvojiti uzastopno međunarodna finala? Ili bi novodopridošla Australija mogla otpuhali konkurente zbog gotovo četvrtine stoljeća iskustva na Aussie GS Safari? Ili bi jedna od 'zamjenskih' ekipa svakoga iznenadila besprijekornim i dosljedno visokim timskim nastupima tijekom osam dana natjecanja. Samo vrijeme će pokazati.
Pobjedničke navike teško umiru.
Pobjedničke navike teško umiru.
Zanimljivo je da je Team Koreja preuzela prvo mjesto u poretku bodova, nakon čega ih je pratila ekipa Južne Afrike, koja je imala titulu za obranu - i znala je kako je braniti. Trio vozača - Mark Dickinson, Eugene Fourie i Chris Meyer - dobro su vježbali i dobro se pripremili za ovo najnovije izdanje i nikada nisu pali ispod drugog mjesta u poretku tijekom trajanja osmodnevnog natjecanja. Bilo je do ostatka momčadi da podignu svoj nivo - i to ne samo kada je riječ o izazovima vožnje, kojih je bilo mnogo.
Zajednica može napraviti pravu razliku.
Zajednica može napraviti pravu razliku.
Navedeni izazovi vožnje - poznati kao posebne faze - sastojali su se od raznih testova i vježbi vještina, dizajniranih za testiranje sposobnosti vozača i timova da nastupaju na najvišim razinama u situacijama pod sve većim pritiskom. No, postojao je i drugi način da zaradite lakše bodove, a to su bila dva foto natječaja. Jednostavno rečeno: svaka momčad ima dvije šanse da aktivira svoje lokalne motociklističke zajednice da glasaju za najbolje dvije fotografije s događaja - a većina dobivenih glasova daje timovima najviše bodova. U oba natjecateljska tima, Južna Afrika je doslovno obrisala pod s opozicijom. Najveći broj bodova bio je 50, što im je pomoglo da budu na vrhu ljestvice.
Izazovi
Mongolija je sudionicima ponudila naizgled beskrajnu raznolikost mogućnosti za vožnju, od dubokih pješčanih staza kroz kanjone, vodene prijelaze i mnoštvo brzih šljunčanih staza preko širokih ravnica i valovitih kamenjarki. Međutim, to su bili posebni testovi gdje će Int. GS Trophy biti osvojen ili izgubljen. Ovdje je iskusan tim osmislio širok raspon vježbi za vožnju i navigaciju, dizajniranih da otkriju bilo kakve slabosti u tehnici ili prazninama u znanju. Bez obzira koliko puta su timovi i pojedinci vježbali slične vježbe kod kuće, mogućnost da se izvedu pod pritiskom učinila je bitnu razliku na ljestvici. Pogledajte pojedinačne izazove i pogledajte na kojim mjestima na ruti su vozači morali dokazati svoje vještine.
Konstantin Zolotarev, #213 Team Russia
Dolje do žice.
Početkom posljednjeg dana, još su se tri tima natjecale za titulu, a oba tima SAD-a i momčadi Francuske teško su se borili do kraja, sa samo dvije točke koje su ih razdvojile nakon završnog specijalnog testa. Međutim, dosljedno visoke izvedbe momčadi Južne Afrike okrunile su popularne prvake 2018. godine. Slavili su i svi timovi zajedno s njima. Mark Dickinson iz Južnoafričke reprezentacije savršeno je sažeo bit događaja: „Najatraktivniji aspekt Int GS Trophyja je taj što širi ljubav prema i od BMW Motorrada. Duh GS-a meni je jedinstven.”