Turiraj motor.
A burning passion for motorcycles, married to technological know-how; that was the inspiration for Mark Roebke and Justin Bradshaw to develop the motorcycling app REVER. At its core, it enables—among many features—motorcyclists to record their rides and share them with like-minded souls. The two founders from Colorado, USA, talk about their ambitions and goals.
Upravo ste se vratili s motociklističkog putovanja na Novi Zeland. Kako je bilo?
Mark Roebke: Bilo je zabavno. Sudjelovali smo u petodnevnom avanturističkom reliju i dnevno smo pokrivali oko 300 kilometara. Ponekad su ceste bile asfaltirane, neke su bile šljunčane ili singletrack staze. Učili smo sudionike kako koristiti aplikaciju REVER.
Motocikliranje sa REVER aplikacijom – kako to radi?
Justin Bradshaw: Razbij, dijeli, otkrij, navigiraj su dio zajednice, to su primarne funkcije aplikacije. Aplikaciju možete upotrijebiti za snimanje vožnje i dijeljenje s prijateljima ili članovima zajednice kako bi i oni mogli upravljati njima. Svrha aplikacije je potaknuti vozače da otkriju nove rute i odredišta. Povezivanje s prijateljima i zajednicama otvara mnogo novih opcija.
REVER zvuči kao izmišljena riječ.
Mark Roebke je Chief Technology Officer/CEO REVER-a. Uvijek ima svoj pametni telefon u džepu i bilježi svaku vožnju.
REVER zvuči kao izmišljena riječ.
JB: To je zapravo prava riječ; na francuskom jeziku može se grubo prevesti u sanjanje i razvoj. Sviđa nam se jer zvuči dobro. Naravno, ne izgovaramo ga francuskim naglaskom. To nas navodi na razmišljanje o turiranju motora.
Odrastao si u obitelji motociklista. Kako je bilo?
Colorado je raj za motocikliste i nudi ne samo Justina Bradshawa, predsjednika REVER-a, ogromnu mrežu cesta i staza.
Odrastao si u obitelji motociklista. Kako je bilo?
JB: Moj otac, brat, ujak i moja djeca - svi voze motocikle. Zbližava nas. Istražili smo dijelove naše zemlje i svijeta koje inače ne bismo vidjeli. Vozio sam motocikl u školu kad sam imao samo 15 godina, bez dozvole. Strogo govoreći, imao sam dozvolu učitelja i moji roditelji su me pustili da se vozim sam.
Justin Bradshaw
Kao tehnološki startup, ne smeta vam preuzeti rizik?
MR: Imamo iskustvo i znanje koje je potrebno pružiti. Rizik se isplati. Ja sam tehničar. Nakon fakulteta radio sam u Microsoftu i vidio kako velike tvrtke misle i rade. Sve ovo iskustvo koristim za REVER. Justin i ja imamo dvije potpuno različite pozadine, ali se međusobno nadopunjujemo. A BMW Motorrad nam vjeruje.
Surađujete s BMW Motorrad-om od 2016.
MR: Suradnju je pokrenulo razmišljanje zaposlenika u BMW Motorradu. Ponosni smo što nam se približio tako dinamičan i uspješan brand. Ranije su nam nedostajali vizionarski partneri iz industrije s kojima smo mogli podijeliti naše strasti, ideje i iskustva. Sjajno je što nas je BMW Motorrad podržao kao startup i tako je otvoren za naše ideje.
JB: Kako se ispostavilo, postoji mnogo preklapanja između BMW-a i nas samih; svi mi pokrećemo ideju zajednice naprijed. Zajednica zaslužuje i treba zajednički prostor za interakciju, kako bi se ujedinila i inspirirala. Unaprijedit ćemo inovativne tehnologije i osigurati da iskustvo motocikla u cjelini postane dostupno još većem broju ljudi.
Odakle je došla ideja za ovu aplikaciju?
JB: U prošlosti sam pravio papirnate karte za motocikliste. Primili smo zahtjeve od kupaca za izradu digitalnog formata. To se pokazalo mnogo većim poslom, jer smo vidjeli potencijal u stvaranju aplikacije za motociklističku zajednicu. Slični formati već su bili dostupni za planinare, bicikliste i skijaše. Ali nije bilo ništa takvo za motocikliste. Osjetili smo priliku i razvili aplikaciju koja uključuje sve ključne funkcije s motociklističke perspektive.
MR: Uključili smo vlastita iskustva kao motociklista u funkcionalnost aplikacije. Znamo kojim smjerom puše vjetar jer vozimo motocikle gotovo svaki dan. U Coloradu ima toliko cool cesta. Regija je prepuna asfaltnih planinskih prijevoja, zemljanih puteva i singletrack staza.
Mark Roebke
Kakvu ulogu igra digitalni motor?
MR: We are collaborating with suppliers in the motorcycle industry on this topic. It will be our challenge and task to design the user interface and connect the various elements into one hub. The goal is for the user to be able to interact with the high-tech vehicle using a single application, instead of operating with four or five different apps.
Postoji li život bez upravljača?
MR: Sve što imam ima veze upravljačima: motocikli, bicikli i motorne sanjke. Nema mnogo toga što u mom životu nema upravljača. Tako mi se sviđa. Posao postaje mnogo ugodniji i produktivniji ako imate strast prema onome što radite.
JB: Motocikli su moj život. Oni su dio mog posla i moje strasti. Toliko me puno toga povezuje s tom temom: mjesta, perspektive i ljudi.